VEELGESTELDE VRAGEN
Vanaf wanneer kan ik mijn treinticket boeken?
De termijn waarin je je treinticket kan boeken hangt af van je reisroute. Hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper de treintickets over het algemeen zijn.
-
Van België naar Nederland, Frankrijk of Luxemburg, zonder hogesnelheidstreinen:
vanaf 335 dagen voor de reisdatum -
Van België of Nederland naar Duitsland, Italië, Oostenrijk, Zwitserland, Slowakije, Tsjechië, Hongarije of Slovenië:
vanaf 180 dagen voor de reisdatum - Van België, Duitsland, Nederland of Frankrijk naar het Verenigd Koninkrijk (Eurostar):
vanaf 180 dagen voor de reisdatum - Van Duitsland naar Frankrijk, Nederland, Italië, Luxemburg, Oostenrijk, Zwitserland, Slowakije, Slovenië, Tsjechië of Hongarije:
vanaf 180 dagen voor de reisdatum - Van België naar Nederland, Frankrijk, Spanje, Italië (via Frankrijk) of Zwitserland (via Frankrijk):
vanaf 120 dagen voor de reisdatum- Uitzondering: Thalys naar skigebieden in Frankrijk voor reizen op een zaterdag tussen 21/12/19 en 18/04/20:
vanaf 18/09/19** - Uitzondering: Thalys naar Zuid-Frankrijk voor reizen op een zaterdag tussen 27/06/20 en 29/08/20:
vanaf 21/02/20**
- Uitzondering: Thalys naar skigebieden in Frankrijk voor reizen op een zaterdag tussen 21/12/19 en 18/04/20:
- Van België naar Portugal, Polen of Oekraïne:
vanaf 60 dagen voor de reisdatum - Van België naar Wit-Rusland of de Baltische staten (via Wit-Rusland)
vanaf 45 dagen voor de reisdatum - Van België of Nederland naar andere landen:
doorgaans vanaf 90 dagen voor de reisdatum* - Andere routes*
Ik heb mijn aansluiting gemist. Wat nu?
Als je onderweg door vertraging van een of meerdere andere treinen een aansluiting mist, begeef je dan in het overstapstation naar een informatiestand- of bureau van de betreffende spoorwegmaatschappij (bijvoorbeeld in Duitsland: DB, in Frankrijk: SNCF, in Nederland: NS, in Oostenrijk: ÖBB, enz.) of vraag meer info aan het stations- of treinpersoneel. Zij zullen je ticket gratis omboeken en/of je vertellen hoe je best verder reist.
Kan ik compensatie vragen als mijn trein vertraging heeft?
In de meeste gevallen wel.
Kan ik mijn treinticket(s) wijzigen of annuleren?
Elk treinticket dat je via Treinwijzer koopt heeft specifieke wijzigings- en annuleringsvoorwaarden. Deze voorwaarden worden vóór de aankoop steeds duidelijk meegedeeld in het voorstel dat je van ons ontvangt.
Hoe ontvang ik mijn treinticket(s)?
In veruit de meeste gevallen krijg je je ticket(s) na aankoop via e-mail doorgestuurd.
Zijn zitplaatsen inbegrepen in mijn ticket?
Bij je reisaanvraag kan je aangeven of je wel of niet zitplaatsen wenst te reserveren. Reservering van zitplaatsen is standaard aangevinkt, maar je kan dit uiteraard uitvinken als je geen zitplaats wenst.
Welke betaalmogelijkheden biedt Treinwijzer?
Treinwijzer biedt de volgende betaalmogelijkheden: Bancontact, Visa, MasterCard, American Express, PayPal.
Kan ik tickets boeken voor meer dan zes personen?
Absoluut! Het reisaanvraagformulier laat echter niet toe meer dan zes reizigers in te voeren. Als je een reis wenst te maken met meer dan zes personen, neem dan rechtstreeks contact met ons op. We helpen je graag verder!
Hoeveel bedragen de verwerkingskosten van Treinwijzer?
Treinwijzer rekent een variabele verwerkingskost aan per aanvraag. Deze kost neemt af naarmate de totaalprijs van je geselecteerde tickets toeneemt. Wens je meer info, neem dan gerust contact met ons op.
Naar welke bestemmingen kan ik treintickets boeken?
Treinwijzer specialiseert zich in Europese treintickets.